Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, April 13, 2014

Vivanta Rebak Island Langkawi

Seperti entry sebelum ini, aku book untuk stay hotel ini via groupon sebab harga mcm reasonable. Untuk hotel bertaraf 5 bintang harga yang ditawarkan melalui groupon tu sangat ok. Aku nak book untuk RM600 keatas untuk semalam tu mcm tak la. Too expensive. Tapi sebab harga yang ditawarkan oleh groupon ini sangat berbaloi sebab sekali dengan tiket penerbangan Fireflyz, so aku tak lepaskan peluang la.

Pada aku hotel ini sangat bagus. Staf-staf yang sangat friendly dan menjaga pelanggan dengan sangat bagus. Bilangan staf pun ramai. Maybe sebab tu diorang dapat deliver service yang terbaik.Sepanjang 3 hari di sini aku rasa macam VVIP je layanan yang diberikan. Daripada aku check in sehingga aku check out. So aku sangat recommend sesiapa yang nak menginap disini.

Bila aku kata sangat recommend menginap kat sini, kena jugak tahu tujuan datang bercuti. Sekiranya nak merehatkan diri dan tanak shopping2 sangat, memang sesuai kat sini. Tetapi kalau nak bersukan air, nak shopping corelle bagai. Aku rasa cari hotel disekitar Chenang dan Kuah pun ok.

Dari Rebak Island nak ke Kuah atau Chenang, perlu kan masa dan perlu menaiki bot. Kat bawah ni jadual bot yang disediakan. Tiada caj yang dikenakan unless kita request bot selain masa2 yang tertera tu, kita akan di caj RM160. 
Jadual Bot
After check in, aku dan H terus ke bilik. Dari Lobi ke bilik pun dihantar menggunakan buggy car. Tak payah nak jalan sendiri dan angkat luggage sendiri. :) So kat bawah ini gambar bilik aku.

H jadi model aku la .. Ini daripada pintu masuk bilik, ada meja makan dan mini fridge

Hall

Kamar beradu kami untuk 2 malam :)

So daripada atas katil boleh nampak TV. So ok la.

Bathroom yang sangat besarrrrr

Shower 

Mini Fridge 
Ini view dari balkoni bilik kami, nampak swimming pool dan laut.

Overall bilik ini sangat luas. I loike

No comments:

Post a Comment