Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 28, 2014

Empress in the palace

Lately ni ada hobi baru. Watching hong kong drama series. Dulu2 aku memang melekat depan tv kalau citer2 hong kong ni. So now dah melekat balik, tapi tak la seteruk dulu kalau dah menonton, tak gerak pi mana2 dah. Now kalau kena masak pun, aku record je citer tu. Kan senang :) So episod semalam mmg best dan memberi aku mood ceria skit. Antara dialog dalam scene yang aku tertarik semalam :
 
Gundik Hua : Kenapa saya tidak hamil2 lagi? Adakah sebab saya pernah keguguran dulu?
Tabib : Kalau diikutkan, keguguran dulu dah lama dan tidak ada kesan yang buruk. Puan boleh hamil bila2 masa.
Gundik Hua : Kenapa saya tidak hamil?
Tabib : Maaf sy bercakap, hamil ini adalah takdir dan rezeki, Akan datang bila ia datang. Puan terlalu inginkan anak?
Gundik Hua : Sudah tentu lah saya ingin hamil
Tabib : Itu la.. Jangan terlalu gopoh. Kena ada mood yang baik. Sekiranya sabar dan tidak terlalu fokus, sekejap je mungkin sudah hamil.
 
Gitu la dialog nya lebih kurang la.. Aku pun x ingat detail.. tapi dialog tu buat aku berfikir panjang la. Betul la kan.. zuriat itu rezeki dari Allah, sampai masa nak sampai, ada la. :)

No comments:

Post a Comment