Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 2, 2014

Penurunan Kadar Kolestrol!! - Omega Guard Shaklee

Lamanya tak update diari maya ni. :) So hari ini feeling2 happy sebagai permulaan tahun baru 2014. Tajuk entry tu yang buat aku happy sebenarnya. Last few years.. aku sokmo2 takut dengan paras kolestrol aku. Tinggi sungguh. Dulu masa aku buat blood test.. resultnya.. mak aii.. 7.8 total cholestrol. Pastu sempat makan ubat 28 hari, pastu aku stop because ubat tu buat aku pening. Pastu tak buat pape.. buat2 lupa je pasal kolestrol, altho mak sokmo2 bising suh aku pi hospital amik ubat.
 
Bulan 10.2013, aku gagahkan diri buat blood test lagi. Kali ni bacaan kolestrol ialah 7.3. Ermm ada penurunan. Happy jugak altho sbnrnya itu masih tinggi dan tahap bahaya. Border ialah 5.2. banyak lagi tu. Pastu aku ckp ngan doktor nak cuba bersenam and jaga makan. Aku tanak amik ubat lagi. And doktor bagi aku masa selama 6 bulan. Nanti if still tinggi, aku kena jugak amik ubat. Next check is April 2014.
 
Doktor kata, penurunan ini disebabkan aku mula exercise. Lately ni mmg aku banyak bersenam, aku just bersenam kat umah dengan kinect xbox. Aku zumba je. 20 minit satu sesi.. biasa 3 kali seminggu. And jaga makan jugak. So aku akan cuba continue cara ini. Hope kolestrol turun lagi.
 
After aku check darah, aku terus amik Omega Guard daripada Shaklee, supplement ini katanya untuk perbaikkan kadar kolestrol. So bermula Nov, aku makan omega guard dan bersenam seperti biasa. Last week, aku try check cholestrol di CARING farmasi.
 
6.19!!! wahhh... ni turun banyak.. alhamdulillah.. bila tanya pada ahli farmasi tu, katanya bacaan itu 99% accurate. Ermm.. happy2.. So aku bertekad akan menyambung makan Omega Guard dan maintain bersenam. Harap2 dapat la turun lagi.
 
Now, aku dah mula promote Omega Guard pada kengkawan yang sama masalah ngan aku. Testimoni atas diri sendiri, rasa yakin nak promote pada orang lain.
 
Pada sesiapa yang rasa nak mencuba Omega Guard atau apa2 supplement shaklee yang lain, boleh la call Hazirah 019 6592900. Harga yang diberikan mmg harga ahli je. Share pada semua orang untuk kesihatan bersama :)

 
 

No comments:

Post a Comment