Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 30, 2019

Laparoscopy di Hospital Pantai Kuala Lumpur

Pada 9 Januari (Rabu ), aku check in di Hospital.

Baik abg ni tolong Tarik luggage kita :)
Bilik untuk kita lepak 2 malam ni

Hari pertama, boleh lagi layan laptop wat keje. sihat segar bugar kan...

Dinner di Mahbob sebelum kena puasa start jam 12 mlm

Nun dihujung sana, tempat beradu H
 
Tiada apa-apa prosedur lagi dilakukan. Masih bekerja dengan lappy. Sihat kot kan. :) . Petang skit, Dr Nazri, pakar bius datang melawat dan memaklumkan beliau yang akan handle sesi bius sebelum prosedur dilakukan. Mula-mula cuak bila dia kata, susahnya nak cari urat kat tangan aku. Tapi lps tu dia kata jangan bimbang, nnti ramai yg pandai cari urat :)
 
Malam H sampai untuk temankan aku. Sempat dinner sama-sama kat Mahbob Bangsar sbb Jam 12 mlm aku kena start puasa.
 
Pada 10 Januari (Khamis)
 
Pagi-pagi nurse dah datang untuk maklumkan kena buat persediaan sblm operasi. Tukar baju, dan bagi jab untuk buat aku tenang/ mamai skit :)
 
Kemudian aku ditolak ke bilik OT.
 
Sedar2 aku dah di dalam bilik aku balik. Mak ayah pun otw mai dari Kg. Kesian tgk anak dia :).
 
Bila aku Tanya H, H kata tak lama pun aku dlm OT. Maybe simple je la prosedurnya itu.
 
Alhamdulillah aku tak rasa sakit apa-apa. Maybe sebab ubat tahan sakit yang dibekalkan.
 
Pada 11 Januari (Jumaat)
 
Pagi-pagi Dr Hamid datang melawat aku. Beliau maklumkan yang prosedur semalam berjalan dengan baik dan minta aku tunggu email daripada nurse beliau untuk emailkan maklumat cara pemakanan dan cara penjagaan selepas prosedur
 
Selepas mengambil ubat. Aku terus discaj dari Hospital. 2 Malam je kat Hospital.
 
Aku dibekalkan MC selama 2 minggu.

No comments:

Post a Comment